ORDER ATAU PERTANYAAN

ORDER ATAU PERTANYAAN

Saturday, March 8, 2014

10 Sebab Mengapa Anda Wajib Miliki ESP


Bila teringatkan ESP mesti ingat kulit cantik je kan. Padahal ESP mempunyai kebaikan yang sangat banyak. Kerana ESP adalah protein dan protein adalah kunci kepada kesihatan yang optimum. 

Kenapa anda perlu memiliki ESP? Mengapa ESP Shaklee? 

Di sini saya sertakan 10 sebab mengapa anda perlu beli ESP. Mengapa anda perlu jatuh cinta dengan ESP.

Jom baca di sini. 

Sebab 1: ESP boleh mencantikkan kulit, menyihatkan dan kulit tidak kusam.

Memang ini adalah favourite kepada kaum wanita untuk memiliki kulit yang sihat, tegang dan berseri. Sebab protein yang terkandung di dalam ESP akan memperbaiki sel-sel kulit yang tidak sihat ataupun rosak disebabkan pelbagai faktor seperti stress, pencemaran, pemakanan san sebagainya. Kerana pencemaran, pemakanan dan sebagainya. Sel-sel kulit akan bertukar selama 21 hari untuk memastikan sel sihat seterusnya kulit akan menjadi berseri dan cantik. 


Sebab 2: ESP berindek glisemik rendah

Apakah kepentingan berindeks glisemik rendah nie? Sebab ia membantu gula kekal dalam darah so kita tidak rasa lapar. Dan disebabkan itu lah tenaga yang dibekalkan berpanjangan. Dan ESP dicadangkan mengikut dosage tertentu dan mengikut keadaan kesihatan seseorang.

Sebab 3: ESP untuk turunkan berat badan

Sangat betul dan saya sendiri mengalaminya. Kerana ESP mengenyangkan dan memberikan tenaga. So akan mengurangkan selera makan. Apabila lemak-lemak dipecahkan menggunaka Set kurus, so ESP akan berperanan untuk membina otot selepas proses pembakaran. Dan kulit akan kelihatan anjal dan tidak mengeleber.

Sebab 4: ESP tiada laktosa

Dalam kandungan ESP memang tanpa laktosa dimana proses penghadamannya yang tinggi dan diserap terus masuk ke dalam darah. Sebab akan cepat Nampak kesannya. 


Sebab 5: ESP Shaklee mengekalkan isoflave

Pemprosesan mencuci soya dilakukan dengan menggunakan air bukan alkohol. Kerana dengan menggunakan alkohol boleh mendatang keraguan kepada orang Islam untuk mengambiknya. Selain itu alkohol akan menghilangkan komponen penting dalam soya iaitu isoflave yang membantu mencegah kanser payudara, prostat. 

Sebab 6: ESP mengandungi rendah lemak

Kandungan lemak adalah minuman iaiyu 1gm. Dan ia tidak mengemukkan sesiap yang mengambil malah ESP membantu menurunkan berat badan.

Sebab 7: ESP mempunyai proses pensijilan tersendiri iaitu IPP

Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri iaitu dikenali dengan Identity Preserved Program (IPP) bagi memastikan genetic tidak berubah. Shaklee menguasahakan sendiri tanaman soya daripada benih hingga proses tuaian. So semuanya dalam kelas yang tersendiri. 

Sebab 8: ESP adalah berasaskan soya non-GMO

Non-GMO iaitu soya yang tidak diubah genetiknya asal. Sebab itu Shaklee mengusaha sendiri penamaannya bagi mengawal keaslian soya itu sendiri. Soya yang telah diubah genetiknya memang akan memberi kesan pada masa yang panjang kepada tubuh manusia. Sebab itu ESP Shaklee selamat diambil oleh semua peringkat umur.

Sebab 9: ESP soya yang menepati 7 kriteria pemilihan soya

1. kacang soya itu perlu ditanam secara organik

2. soya tersebut mestilah non-GMO

3. mengandungi 9 asid amino yang perlu

4. pembuatan soy isolate perlu dilakukan dengan air bukan alkohol

5. bahan anti thyroid / anto growth substance perlu disingkirkan

6. proses pembuatan soya tanpa perlu proses pemanasan

7. soya tersebut perlu ditambah dengan dengan unsur kalsium.


Sebab 10: ESP boleh disediakan bersama apa-apa minuman ataupun apa-apa cara.

Boleh minum ESP dengan minuman yang kain mengikut selera masing-masing. Tetapi tidak digalakkan dibancuh dengan kafein kerana ia akan memusnahkan khasiat soya itu sendiri. 

Pastikan anda memilih produk yang berasakan soya yang selamat dan berkualiti. Kerana terdapat lambakan produk soya dipasaran. 

So anda tidak perlu ragu-ragu dengan ESP Shaklee. 

Sebarang pertanyaan boleh terus hubungi saya yea.  



No comments:

Related Posts with Thumbnails